EN

כיצד בוחרים נושא להרצאה?

כיצד בוחרים נושא להרצאה?

לא אחת אנחנו פוגשים בלקוחות שמבקשים להתייעץ איתנו בנושא ההרצאה. זה כיף גדול לגשת לאתגר, אך גם חובה עלינו לערוך מדריך קצרצר בנושא לא? 🙂
ביקשנו ממרצה שיכתוב לנו את דעתו בבחירת נושא להרצאה, ולהלן רשמיו. קריאה נעימה!

אם תשאלו אותי מה הופך מרצה למרצה טוב, זו היכולת לחשוב מחוץ לקופסה. קלישאתי משהו נכון? אבל חכו רגע, הישארו עמי.

הרצאה לקונית יכולה לעסוק בכל נושא, היא יכולה לעסוק במצב הפלסטיני-ישראלי, היא יכולה לדון בכל מיני המצאות חדשניות. זה מידע שנגיש לכול באינטרנט ואין בו דבר מה חדש.

אך היכולת להעלות שאלות ורעיונות שתופסים את הקהל, שמעסיקים אותו ושמפעילים את 'גלגלי השיניים', היא זו שמשאירה אותם מעורבים לאורך כל ההרצאה.

"אבל רגע – לא ביקשנו לדעת מה הופך מרצה לטוב"

מסכים אתכם לחלוטין, וזהו התחום שבו תוכלו לסמוך על המרצה שלכם.

עכשיו נשאלת השאלה, באיזה נושא נרצה לעניין את הקהל שלנו, ולהפוך אותו למעורב ומרותק אל הבמה.

הרצאה יכולה להידרש במגוון תרחישים: ביום גיבוש עובדים שבו המנהלים רוצים להקנות ערכים מסוימים או מסקנות מסוימות אצל עובדיהם, בכנס בו עורך או עורכת האירוע מעוניינים להרשים ספקים, לקוחות פוטנציאליים ושותפים עסקיים.

בחירת נושא להרצאה

לטעמי אלו הם 3 הגורמים העיקריים שיש לקחת בחשבון בבחירת הנושא:

  1. עניין הקהל
  2. אינטרס המזמינ/ה
  3. שבירת שגרה

1. עניין הקהל

בסופו של דבר אנחנו צריכים לחשוב מה קהל היעד שלנו עשוי לרצות לשמוע.

אפשר לחשוב בצורה נקרא לה 'מעט בנאלית' ואם מדובר בחברת היי-טק, אז לבחור בהרצאה בנושא חדשנות. לגיטימי לא?

אבל בואו ננסה לחשוב מעט מחוץ לאזור הנוחיות. בסופו של דבר מה שנוח הוא משעמם. משעמם לראות פנסי רחוב נכון? מתי בפעם האחרונה שמתם לב אליהם? כנראה שחלפתם מולם מדי יום מבלי אפילו לחשוב על כך. אותו הדבר כשאנחנו עוסקים בדבר מה שבין כה וכה מלווה אותנו ביום יום.

במקום זאת, אפשר לבחור בהרצאות בנושא שפת גוף. כן כן, לעובדי חברת היי-טק. ומדוע?

ייתכן ורבים מבין החבר'ה שם מופנמים, וישמחו לגלות כיצד שפת הגוף שלהם משדרת דבר מה מסוים.

ייתכן וחלק מן העובדים והעובדות לוקחים חלק בפגישות עם לקוחות, וזה יעניק להם כוח וביטחון רב יותר בעת הפגישה.

ידע זה כוח, וחשוב לפלפל את הידע עם תחומים שרחוקים מאתנו, ועם זאת עדיין משתלבים.

2. אינטרס המזמי/ה

יש כמובן את האינטרס שלנו כמארגני האירוע.

אם נחזור אל הבוס או הבוסית בחברת ההיי-טק, אז ייתכן שהם בעלי החברה והם מעוניינים להעניק לעובדים שלהם כוח רב יותר ביכולות הבין-אישיות. דבר שכזה יכול להשפיע על הדינמיקה עם לקוחות שמגיעים לפגישות או בתערוכות מקצועיות שמתקיימות מעבר לים.

מארגן של כנס מקצועי, עשוי לרצות בהרצאה מסוימת שתסייע לו במיתוג. הוא רוצה למתג את עצמו כחברה מובילה בתחומה, והרצאה מרתקת שתפלפל את האירוע, תותיר חותם על כל הנוכחים והנוכחות.

בנושא הזה, אפשר גם להתייעץ עם הצוות של הסוכנות להרצאות וסדנאות.

3. שבירת שגרה

זה מעט חוזר אל הסעיף הראשון, אך אסביר גם את ההבדל.

הרצאה בנושא חדשנות תותיר אותנו באזור הנוחות. ייתכן והיא תהיה מרתקת, הרי מרצה טוב יודע כיצד להעביר את החומר. אולם בו בעת, אין כאן שום דבר שמשנה את הנוף.

אני זוכר נסיעה שערכתי בגוואטמלה. ארץ יפהפייה, ובגלל זה בנסיעה של 10 שעות בוקר עד ערב, פשוט לא הצלחתי לעצום עין. הייתי שבוי בנוף ששבר לחלוטין את השגרה שלי.

נסו לחשוב על הרצאה רלוונטית אך עם זאת כזו שתשבור את השגרה של הצופים.

לכל שאלה והתייעצות, אנו מזמינים אתכם להשאיר לנו פנייה באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני.

הלקוחות שלנו

הלו מאמינים בשירות מצוין! לחברות, לארגונים, מרצים, מנחים ומדריכים. רק הטובים ביותר. קל, נעים ומשתלם עם הלו.

מה קראנו כאן:

תכנים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

איך אפשר לעזור?

בשליחת הודעה זו אני מאשר/ת להלו- המרכז למרצים וסדנאות לשלוח אליי הצעות רלוונטיות בתחום המרצים והסדנאות

דילוג לתוכן