לתוך המערכה הצבאית של הטנקים מטוסי הקרב והפצצות נכנס בשנים האחרונות כלי מלחמה נוסף – הפייק ניוז – האח הקטן והמופרע של אמצעי הלחימה הוותיקים והמוכרים מתחום התודעה, התחבולה, ההונאה והלוחמה הפסיכולוגית. במערכה על התודעה משחקים כלים מסורתיים של הונאה, לוחמה פסיכולוגית ושימוש במידע מודיעיני, לצד אמצעים חדשים של פייק ניוז ושימוש גובר ברשתות חברתיות. במגרש הזה פועלים כל הצדדים כדי להשלים את שדה הקרב של הרובה והתותח. הפייק ניוז פוגש אותנו בשדה האזרחי, בקטטות הפוליטיות, בתחרות המסחרית, בתחום הפלילי, ולמעשה, בכל פינה. מי הם השחקנים המובילים בשדה התודעה? איך מתמודדים גופים רשמיים כמו צנזורה, ודובר צהל עם שמועות ווצאפ? מי מפיץ פייק ניוז בכוונה, ומי רק חייל במערכה הזאת? ואיך אפשר להשיג תמונת ניצחון בעידן שבו המנצח נקבע לפי מספר הלייקים שגרף? הרצאתו של הפרשן הצבאי של כאן 11 רועי שרון משרטט את שדה הקרב הנוכחי בעידן הרשתות החברתיות ואת השחקנים המרכזיים שפועלים במסגרתו.