סדנה לפיתוח מיומנות "קשב ניהולי". אחת המיומנויות החשובות לניהול היא יכולת ההקשבה. ראיה ניהולית צלולה ומדויקת מצריכה ניפוי שוטף של העיקר מהתפל תוך הפעלת מערך שיקולים מקצועי וענייני.
אך הקשבה צלולה המאפשרת ראיה מדויקת מנוגדת לטבע האדם ודורשת מודעות עצמית ומאמץ מנטאלי ורגשי כאחד.
אנו נמצאים עם האחר ובטוחים שאנחנו מקשיבים לו – אך הקשב שלנו מכוון בעיקר לעצמנו. וככל שאנו דעתניים יותר וממוקדים במטרה, כך נשחקת יכולת ההקשבה שלנו.
״קשב ניהולי״ נשען בראש ובראשונה על מודעות לשני כוחות מנוגדים אלו המהדהדים בנו, הקשב לעצמנו והקשב לאחר. זו עבודה קוגניטיבית ורגשית שעוזרת לנו להמיר מנגנון אוטומטי המכוון להישרדות שלנו, במנגנון מנטאלי המשרת את התהליך המקצועי.
בסדנה חווייתית זו נלמד כיצד אני מקשיב, מה הן תבניות ההקשבה שלי, נתרגל פיתוח מודעות הקשבה עצמית ונרכוש כלים שיעזור לנו להקשיב לאחר ולאחר להקשיב לנו.
סדנת קשב ניהולי בתהליכי שינוי. הובלה של תהליכי שינוי היא אתגר מורכב. מה שמלהיב את מוביל השינוי, עלול לפגוש "קבלת פנים צוננת" אצל האחר, קונפליקטים והתנגדויות.
אחת המיומנויות הנדרשות להובלה מוצלחת היא היכולת לגרום לאחר להקשיב לנו.
סדנה זו תקנה למנהלים מיומנויות וכלים לחיזוק הקשב בקרב שותפים לתהליכי שינוי. בין אם מדובר בעמיתים בעלי אינטרסים שונים, במנהלים מאתגרים ממוקדי מטרה וקצרי רוח, או בעובדים מעט שאננים.
סדנה לחיזוק הלכידות בצוותי עבודה. לכידות צוותית מחזקת את "הדבק" בין האנשים ומייצרת מחויבות האחד כלפי האחר. צוות בעל רמת לכידות גבוהה מציג אכפתיות והדדיות, נוטה להושיט עזרה ונותן משקל לדברי האחר. צוותים אלו מקיימים סביבת עבודה נגישה, אפקטיבית ויעילה יותר תוך כבוד הדדי האחד לשני.
אך לכידות שכזו בקרב צוותי עבודה אינה תהליך טבעי, נהפוכו. באופן טבעי אנשים נוטים להתחבר בקבוצות, אך קבוצות אלו משרתות את האינטרסים של אותה קבוצה ומחלישות את רמת הלכידות בסביבת העבודה.
בסדנת מנהלים זו נרכוש תובנות וכלים כיצד לחזק את הקשב, הלכידות והערבות ההדדית בקרב הצוות שבניהולנו.